Na veertig jaar kapster gaat eigenaresse Gemmy van Doorn met pensioen.

Gemmy had gehoopt dat een van haar medewerksters de zaak zou kunnen overnemen. Maar helaas, door de uitstraling van het winkelcentrum en omdat nog steeds niet duidelijk is wat er met het winkelcentrum gaat gebeuren, had niemand daar belangstelling voor.

Hoewel zij de laatste jaren minder uren werkte, waren er nog veel klanten die hun haar bij voorkeur door Gemmy lieten verzorgen. Vooral veel oudere dames zullen Gemmy gaan missen en moeten een andere kapster zoeken. Gemmy wist in de zaak een prettige sfeer en ambiance te creëren. Belangrijk? Want tijdens het kappen deelt men vaak elkaars lief en leed.

Door de huidige ‘corona’ omstandigheden kan ze geen afscheid nemen van de mensen die haar zo lang trouw zijn gebleven en kon zij sommigen van hen niet eerder informeren. Via deze artikelen in de Dukenburger wil ze al haar klanten bedanken voor de vele jaren dat zij haar trouw waren. Heel hartelijke dank dus allemaal.

 

In 1968 ging Gemmy als volleerd kapster werken in de diverse zaken. In 1981 opende ze haar eigen kapsalon in Weezenhof. Er hebben heel wat kapsters in haar salon gewerkt en er zijn veel leerlingen die van haar ruime ervaring hebben kunnen profiteren. Toen een van de redacteuren thuis vertelde dat Gemmy haar zaak ging sluiten was men er toch even van in de war. Zijn vrouw was al vele jaren een vaste klant bij Gemmy die haar wensen goed kende. Zoals vele andere moet zij nu een nieuwe kapper zoeken.

Gemmy is gedurende de veertig jaar dat zij in winkelcentrum Weezenhof de kapsalon had, een bekende en gewaardeerde figuur in de wijk geworden. Ondanks de problemen, na de catastrofale brand heeft ze weer de moed gehad de zaak te herstellen en te heropenen, niet makkelijk in het onaantrekkelijke winkelcentrum na de brand.

Met haar vertrek nemen ook de andere medewerkers Mia, Melissa en Sam afscheid van Weezenhof. Hopelijk vinden zij snel een nieuwe werkomgeving.

Bericht februari 2021